سه شنبه , مهر ۲۳ ۱۳۹۸
خانه / مقالات / نکات مهم در طراحی لوگوی حرفه ای

نکات مهم در طراحی لوگوی حرفه ای

نکات مهم در طراحی لوگوی حرفه ای

یک تجارت موفق به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها نام،شکل و لوگوی آن برند است که باید متناسب و معقول باشد.

Big Brand 2 jpg 1394 11 06 نکات مهم در طراحی لوگوی حرفه ای
نکات مهم در طراحی لوگوی حرفه ای

سالانه شرکت های تجاری بزرگ هزاران دلار هزینه می کنند تا یک لوگوی مناسب برای آنها طراحی شود تا بتوانند به نتایج مطلوبی دست یابند.درست کردن یک لوگوی مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد و طراح باید دقت و خلاقیت زیادی را به خرج دهد تا بتواند یک لوگوی ماندگار طراحی کند.در ادامه به برخی از این ویژگی ها میپردازیم.

شرکت های کوچک و محلی معمولا برای طراحی لوگو هزینه زیادی را  صرف نمی کنند و معمولا  از برنامه هایی که در بازار برای طراحی تدارک دیده شده است استفاده می کنند که طبیعتا نتایج بسیار متفاوتی را از لحاظ ماندگاری ایجاد میکند با کسب و کارهایی که برای معرفی محصولات خود از یک لوگوی مشخص استفاده میکنند و در ذهن مردم ماندگار میشوند و باعث پیشرفت کسب و کارشان میشوند.

  • لوگو باید به چشم بیاید:

لوگو باید تا حد امکان ساده باشد و از علایم و رنگ ها و جزییات غیرضروری پرهیز شود تا تمرکز بیننده روی موضوع اصلی باشد و در این صورت ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب میگذارد.

 

  • لوگو باید بتواند با پیشرفت مد تغییر کند:

طبیعتا لوگویی که سالیان متمادی بدون تغییر باقی مانده باشد تاثیر روانی مطلوبی برای مخاطبان ندارد و باید قادر باشد در طول زمان با پیشرفت مد با حفظ ساختار و ماهیت کلی خود آپدیت و بروز شود تا تاثیرش بهتر باشد. بهتر است که طراح لوگو از ابتدا به این امر توجه کند که به گونه ای لوگو را طراحی کند که برای اعمال تغییر در آینده دچار محدودیت نشود و تغییر راحت صورت پذیرد.

 

  • مشکی تنها رنگ مناسب نیست:

آشنایی با اصول روانشناسی رنگ ها در تدوین و طراحی یک لوگو باید مورد توجه قرار گیرد.در ملیت ها و فرهنگ های متفاوت رنگ ها بار معنایی متفاوتی دارند و قبل از طراحی لوگو باید با فرهنگ آن کشور آشنایی نسبی داشته باشیم.

در مورد انتخاب رنگ میتوانیم با متخصصین در این حوزه مشورت کنیم.استفاده از رنگ های مناسب با ترکیب های بجا و درست باعث میشود آرم محصول ماندگاری طولانی داشته باشد البته بهتر است نوع رنگ را متناسب با محصول و خدماتی که قرار است ارایه شود در نظر بگیریم.

لیکن بعضی رنگ ها در تمام کشورها نشان از یک حس مشترک دارند و تمام مخاطبان در کشورهای مختلف یک برداشت مشترک از آن رنگ دارند مثلا رنگ نارنجی نشان از واضح بودن و روشنایی یک اثر دارد و رنگ بنفش نشان دهنده نوآوری و خلاقیت است و رنگ آبی اعتماد و رنگ خاکستری اعتدال را نشان میدهد.

استفاده از توصیه و نصیحت های یک طراح حرفه ای میتواند بسیار کمک کننده باشد چون یک طراح حرفه ای از تاثیر رنگ ها بر افراد درک بالایی دارد و در این موارد راه عاقلانه تر این است که در این موارد ایده و نظرات طراح را بر نظر خود ارجحیت دهیم.هم چنین استفاده از سایه یا شیب نیز در طراحی میتواند تاثیر ماندگاری را بر ذهن مخاطب افزایش دهد.

کاربرد لوگو در گذشته فقط برای چاپ بر روی محصولات شرکت یا تبلیغات محیطی و مجلات بود و استفاده  گسترده نداشت ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژِی و گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی طراح لوگو باید این امر را در نظر بگیرد که به نحوی لوگو را طراحی کند که مخاطب هنگام دیدن آن در اینترنت یا اپلیکیشن سریعا جذب آن شود و در ذهنش ماندگار شود.

 

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

اطلاعات کامل در مورد فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport)

اطلاعات کامل در مورد فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) آیا شما از آن دسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
close
خرید بک لینک قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس خرید وی پی ان