یکشنبه , تیر ۴ ۱۳۹۶
قالب وردپرس دانلود مقاله فارسی کلینیک کاشت مو هاست دایرکت ادمین خرید سرور مجازی آلمان
خانه / مقالات / عامل موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت ها در طراحی

عامل موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت ها در طراحی

خوب یت یک وب سایت هدف اصلی شکل گیری هر وب سایتی است. تمام ما بعد از بازدید از یک وب سایت، به صورت طبیعی در خصوص خوب یا بد بودن آن وبسایت به نظری خواهیم رسید. برخي از سایت ها برای ما زیاد خوش آیند هستند و باعث بازگشت چند باره ما به آن وب وب سایت در مرورهای بعدیمان در اینترنت می شود ولی گاهي دیگر از وب وبسایت ها را جهت اولین آخرین بار است که مشاهده میکنیم رغبتی برای مراجعه مجدد به آن نداریم. ولی چه چیزی تعیین کننده این است که وب وبسایت از نظر ما خوب است یا بد؟
6 bad good website1 عامل موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت ها در طراحی
طراحی وب سایت

​طراحی سایت,طراحی وب سایت

برای تک تک افراد به صورت شخصی عواملی وجود دارد که مطابق با نیازها سلیقه های آن شخص رتبه دهی بهتر یا بد وب وب سایت را تعیین می نماید و به همین علت ما نمیتوانیم به صورت قطعی خوب یا بد بودن یک وبسایت را تشخیص دهیم ولی خیلی ی از ما بر اساس عوامل مشابهی به این نتیجه دست پیدا میکنیم. ذر ادامه ما ۷ علت را که فکر میکنیم بیشترین نفوذ را در این تصمیم گیری دارند بیان میکنیم.
۱- هدف/ مهمترین علت موفق یت یک وب سایت

هر وب سایتی باید به صورت دقیق هدف خود را معین نماید. مدیران وبسایت بلاگرها باید درک قوی از آنچه میخواهند به مخاطب خود القا کنند داشته باشند تا بتوانند جهت رسیدن به آن هدف برنامـه ریزی نمایند که چگونه سایت را مدیریت کنند، چه محتوایی آماده کنند، چه پیامی را به بازدید کننده ارسال نمایند تمام آنچیزی که به عهده یک مدیر وب وب سایت است.
متاسفانه بسياري از مدیران وبسایت ها با عجله و بدون اندیشه در خصوص هدف ایجاد وبسایت کار را شروع میکنند و به صورت مقطعی در دسته های مختلف ی شروع به کار میکنند که با توجه به عدم ثبات هدفگیری مناسب، توان وب وب سایت در جهت های مختلف ی تقسیم می شود و این پراکندگی باعث عدم کسب موفق یت می گردد.
هدف باید نسبتا ویِژگزینشه باشد، به طور مثال هدفی مانند اینکه “من میخواهم به بزرگترین کسب و کار اینترنتی در کشور برسم” هدف مناسبی نیست به صورت دقیق بیان کننده آن چیزی که شما میخواهید انجام دهیم ناست . به جای این شما میتوانید بگویید ” من میخواهم از طریق وب سایتم مرجع اصلی معرفی خدمات خود و ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریا باشم”.
این هدف گذاری حتی باید قبل از طراحی وبسایت باشد، طراحی سایت شما نیز بایستی به گونه ای باشد که بتواند هدف شما را سریعتر محقق به مخاطب القا نماید . اینکه جایگذاری عناوین، المان ها چگونه باشد، رنگ بندی سایت و روش نمایش چگونه تعریف شود کاملا ارتباط با این هدف است .
هرچه شما بتوانید سریعتر، روانتر و با بیان هنرمندانه این هدف را به مخاطب القا بکنید ، شانس در کسب خوب یت و القای حس رضایت به بازدیدکننده خواهید داشت.
۲- وضوح راهی جهت کسب موفق یت سایت

احتمالا وب وبسایت شما هدف مناسبی داشته باشد، اما آیا این هدف به روشنی جهت بازدید کننده قابل فهم و درک است ؟ در برخي از طراحی های وب سایت پیچیدگی ها عوامل گرافیکی افکت های عکس ی باعث به حاشیه رفتن و سردرگمی بازدید کننده می شود به صورتی که بیشترین توان بازدیدکننده به درگیر شدن در خصوص چگونگی کارکرد وب سایت می شود یا پیام که فاقد ارزش کافی جهت بازدید کننده است بارها در بخش های مختلف وبسایت تکرار می شود .
همیشه در طول طراحی وب سایت بایستی در نظر گرفت که به صورت واضح هدف سایت به بازدید کننده منتقل گردد. این وضوح با توجه به دسته بندی های محتلف وبسایت ها میتواند مفرق باشد، جهت وب سایت فروشگاهی، اطلاع رسانی دقیق در خصوص محصولات ، روش ارسال، تمایزات فروشگاه این موارد می بایست کاملا روشن واضح جهت بازدید کنندهآموزش گردد. برای وب سایت خبری تحلیلی نوع هدف گیری و دسته بندی اخبار یا مطالبی که در سایت قرار میگیرد می بایست روشن گردد تا به تصمیم مخاطب برای مشترک وبسایت شدن استفاده مکرر از این وب سایت را تسهیل نماید. همچین وب وبسایت های خدمات دهنده هم با تذکر به خدماتی که ارائه میدهند می بایست شرح ات کامل واضحی از کار روند کاری ارائه دهند.
در گاهي موارد وضوح از طریق آسان کردن وب وب سایت محقق میگردد. آسان کردن وب سایت تمام ضوائد و شلوغی های سایت را حذف می نماید و به صورتروش به سمت هدف خود میرود. یکی از دلایلی که امروزه طراحی مینیمالیسم رونق گرفته همین مورد است.
۳- قابلیت مصرف نیاز اولیه فرد ان سایت

هر وب سایتی که میخواهد موفق باشد لازم است که مردم بتوانند از آن مصرف نمایند. سبک طراحی و ظواهر وبسایت هرگز نبایستی جایگزین کارایی و قابلیت مصرف بودن وب وب سایت گردد. این قابلیت مصرف برحسب نوع وب وب سایت ها مفرق است. به طور مثال، یک وب وب سایت تجارت الکترونیک بایستی به خوب ی بتواند کالاها را نمایش دهد، بخش جستجوی مناسبی داشته باشد، سبد خرید روند فروش متناسب با خرید داشته باشد یک وب وب سایت خبری باید دسته بندی مناسب، تگ بندی مطالب، تسهیل در امر خواندن مطالب با رنگ بندی سایز بندی قلم ها و زمینه … داشته باشد.
وبسایت هایی که مساله در قابلیت استفاده خود دارند همـواره در تلاش ند تا بازدید کننده را با عوامل مختلف ی در سایت نگه دارند اما چیزی که معین است، با تذکر به سهولت تعویض سرویس دهنده ها در اینترنت برای بازدید کنندگان، آنها با کمترین مشکلی در روند کاری خود كار به ترک سایتی مینمایند که قابلیت استفاده مناسبی نداشته باشد.
۴- دسترس پذیری علت ی جهت کسب خوب یت سایت

اکثرا دسترس پذیری و قابلیت استفاده با هم معنا می شود ولی میتوانیم آنها را دو علت مجزا هم بدانیم. اینکه محتوا از چه طریقی، جستجو شود به مخاطب ارائه شود همچنین وب وب سایت با چه مرورگرها، سیسـتم علت ها یا دستگاه هایی قابلیت کارکرد داشته باشد را دسترس پذیری مینامیم. احتمال دارد یک وب وبسایت به خاطر ساختار طراحی بازدید کنندگان را مجبور به استفاده از مرورگر خاص و یا سیسـتم علت معین ی نماید. این عوامل باعث از دست رفتن فرد خواهد شد.
وب سایت های تاثیر گذار دارای سطح دسترس پذیری وسیع ی میباشند و به مخاطب خود مجوز انتخاب میدهند.
۵- تمرکز بر روی کاربر اولویت طراحی سایت

بازدید کننده یا کاربر هدف مهم ما در یک وبسایت است پس می بایست هدف تمرکز ما برای براورده کردن نیازهای کاربر باشد. در زیاد ی از موارد ، در پروسه های طراحی وب سایت اهداف مهم مالک وب سایت از نیازهای مورد نظر فرد ان آن سایت پیشی میگیرد بایکدیگر همخوانی ندارند. این به مفهوم ما جهت طراحی یک وب سایت، قبل از اینکه فکر کنیم ما چه میخواهیم از وب سایتمان به دست بیاوریم، بدانیم کاربر چه چیزی را میخواهد از وب وبسایت ما به دست آورد، بعد از اینکه این موارد را برای فرد فرآهم کردیم، اهداف را در آن بگنجانیم تا بیشترین بهره را از وبسایت برده و رضایت بازدید کننده را کسب کنیم. نیازهای کاربر همـواره مقدم بر خواست های مدیر یا مالک وب سایت است.
۶- جابجایی در محتوا یا ناوبری در سایت

امکان جابجایی در محتواهای سایت یا ناوبری در وب وبسایت یکی از عواملی است که مرتبط با قابلیت استفاده و هم ارتباط با دسترس پذیری است ولی یکی از مهمتری عوامل جهت ایجاد رضایت کاربر است . به احتمال زیاد ما میخواهیم که کاربر بیش از صفحه از سایت ما را بازدید نماید ، اینکه چگونه بتوانیمبقیه محتواهای مورد نیاز کاربر را به او نشان دهیم کار طراحی ناوبری است .
خیلی ی از وب سایت ها ازروش های معمول ناوبری در سایت خود مصرف میکنند که بیشتر کاربر ان هم با آن آشنا هستند .روش هایی مثل منوی مهم که به ارائه لینک های صفحات مطالب پر فرد د وب سایت میپردازد، نقشه سایت، امکان جستجو بر حسب تگ ها و دسته ها، صفحات راهنما و در مورد ما … هم از عبارت صفحاتی هستند که فرد ان به دنبال پیدا کردن آنها برای رسیدن به نتیجه مورد نظر در وبسایت میباشند. همچنین لینک های مختلف ی در هر صفحه قرار میگیرد که به کاربر یاری می نماید تا محتواهای مرتبط با مساله مورد علاقه خود را در وبسایت راحتتر پیدا نماید . هر چه این موارد ارتباط تر و مورد نیاز بیشتر بازدید کنندگان باشد، در کسب موفق یت شما در وب وبسایت تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. در این بین سیسـتم های نیمه هوشمند تشخیص سلایق فرد ان کارایی بسیازی دارد.
۷- ظاهر سایت

آخرین علت ذکر شده در این لیست ظاهر وب سایت است اما این انتها بودن به مفهوم کم ارزش بودن نیست. ظاهر وب وبسایت از عوامل مهم تعیین کننده در خوب یت یک سایت است. هر وب سایتی برنده جایزه با کیفیت ترین طراحی نمی شود ، اما وبسایت های موفق میتوانند متناسب با نیازهای سایت، اهداف، دسترس پذیری و امکان کاربر ی آسان طراحی گردند پس به ظواهر و تناسبات آن با خواسته فرد بپردازند. یکی از عوامل موفق یت در ایجاد ظاهر فرد پسند استفاده از روانشناسی در طراحی وب سایت است که قبل تر در خصوص آن صحب کردیم.
روندهای طراحی وب سایت، خیلی سریع متناسب با تکنولوژی های نو در حال تغییر است و یک وب سایت زمانی میتواند به خوب یت دست یابد که درک داشته باشد در این رقابت همـواره باید به روز باشد. بسياري از وب وب سایت های موفق روند بازطراحی را هر چند سال یکبار تکرار میکنند تا بتوانند با کیفیت ترین خدمات را بر طبـق تکنولوژی های روز به فرد ارائه دهند. طراحی سایت بایستی تکمیل کننده محتوای یک وب سایت باشد، نه یک رغیب جهت محتوای سایت! در نظر داشته باشید که همـواره سبک طراحی وب سایت با پیام و هدف سایت نیز می بایست تناسب داشته باشد تا بتوان بهتریـن بازخورد را از فرد دریافت کرد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

برترین صندلی های مدیریت

صندلی مدیریت Management Chair, مبلمان اداری دارای المانهای مختلفی است و چه چیزی بیش از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
close
خرید بک لینک قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس خرید وی پی ان