جمعه , مهر ۲۸ ۱۳۹۶
قالب وردپرس دانلود مقاله فارسی کلینیک کاشت مو هاست دایرکت ادمین خرید سرور مجازی آلمان
خانه / مقالات / اگهی چیست ؟

اگهی چیست ؟

advanced advertising 960x480 اگهی چیست ؟

آگهی رایگان

* ارائه چند تعریف در مورد آگهی
یكی دیگر از کار های روابط عمومی ارسال آگهی برای وسایل رابطه جمعی بمخصوص مطبوعات است كلمه اطلاعیه در فرهنگ فارسی مترادف خبر و اطلاع علم و معرفت شهرت وزیاد دیده شده یت حدیث روایت آمده است . در این مبجث منظور ما از آگهی همان وسیله ای است كه تا چندی پیش یعنی شروع نخستین سال کار فرهنگستان ایران درسال ۱۳۱۴ بدان اعلان گفته می شد .
در فرهنگ نفیسی از اعلان اینگونه تعریف شده است :اعلان هر مطلب مهمی است كه جهت اشتهار اطلاع عموم مردم برپارچه هاو كاغذنوشته در گذرگاههای عامه بچسبانند یا در روزنامه ها بنویسند .همچنین در فرهنگ معین در مورد آگهی می خوانیم :اطلاعیه خبری است كه از جانب فردی یا مؤسسه ای در روزنامه مجلات رادیو وتلویزیون انتشار یابد آن معمولا جنبه تبلیغاتی دارد .
در اینكه آگهی نوعی خـبر نیست تردیدی نمی توان داشت زیرا اگر از دیدگاه دانش روزنامه نگاری اعلام و بیان وقایع جذاب زندگی اجتماعی و نقل عقاید و افكار عمومی بدانیم آگهی در خارج از دایره این تعریف قرار می گیرد چون اعلان نه حادثه جالبی است كه موردتوجه همگان باشد و نه می توان آن را در قلمرو نقل عقاید و افكار عمومی محسوب داشت .
تا اینجا معلوم شد كه اطلاعیه وسائل ی است جهت آگاه كردن مردم از امری و اما آنچه از عنصر اطلاع دادن برخوردار است می تواند در ردیف یكی از وسایل وادوات ارتباطی قرار گیرد با توجه به مطالب بالا می توان گفت : « اگهی وسیله ای است كه پیامگزار به یاری آن در ازای پرداخت تعرفه ای مقصود خودرا از راههای ارتباطی به اطلاع گیرندگان پیام می رساند .»
در اینكه اطلاعیه نوعی خـبر نیست تردیدی نمی توان داشت زیرا اگر از دیدگاه دانش روزنامه نگاری اعلام بیان وقایع جذاب زندگی اجتماعی نقل عقاید و افكار عمومی بدانیم آگهی در خارج از دایره این تعریف قرار می گیرد
*رپورتاژ یا گزارش اطلاعیه
هر گاه حادثه ای به صورت ساده و بدون شرح تفصیل به اطلاع مردم برسد آن را خبرمی نامند و چنانچه همین خـبر جنبه توصیفی و تصویر ی پیدا كند به مفهومهمراه با ذكر جزئیات امر گزارش كامل حادثه باشد و در نگارش آن تجسم صحنه ها تشریح اوضاع واحوال بیشتر مورد توجه قرار گیرد آن را رپورتاژ می گویند تهیه و تنظیم رپورتاژ از كارهای اختصاصی خبرنگاران وگزارش نویسان مطبوعات دیگر وسایل رابطه جمعی است ولی مسئولان روابط عمومی نیز در مواقع مقتضی می توانند به جای خـبر كوتاه و آسان به تهیه تنظیم گزارش مطبوعاتی دست بزنند و خبر را از جنبه های مختلف مورد توجه قرار دهند و به توضیح و تشریح آن بپردازند.چون در تنظیم گزارش اگهی منظور تنظیم كنندگان شناساندن یك مؤسسه یا عرضه كالادر لباس است پس می بایست در درجه اول طوری تنظیم شود كه مردم آن را یك خبرعادی تلقی كنند نه تبلیغات و آگهی ، پس در انتخاب عناوین می بایست دقت كافی مبذول گردد تا جایی كه ممكن است عنوانها به تیترهای خبری نزدیكتر شود .
* در تنظیم متن گزارش اگهی می بایست دو نكته كاملاً رعایت شود :
۱ـ نبایستی بزرگتر از واقعه به مردم عرضه شود زیرا ممكن است صورت اطلاعیه صرف پیدا كند و تأثیر لازم را بجای نگذارد.۲ ـ خـبر نمی بایست در متن طوری گنجانده شود كه تحت الشعاع مطلب دیگر قرار گیرد جلب توجه نكند .
بعد از تهیه تنظیم گزارش آگهی مسئله گزینش وسیله نشر مهم است از آنجا كه وسایل نشر در اجتماع فراوانند تمام به یك اندازه از تمام آنها مصرف نمی كنند گروهی ازمردم بیشتر با مطبوعات سر وكار دارند عده ای منحصراً از رادیو استفاده می كنند وبرخي از طبقات تلویزیون را بر دیگر وسایل رابطه ترجیح می دهند پس انتخاب وسیله نشر جهت دادن گزارش آگهی احتیاج به زمان و بررسي زیاد دارد .مسئول روابط عمومی در درجه اول می بایست ویژگیها تمام وسایل نشر را بداند و ازارزش و عمق تأثیر هر یك بخوب ی آگاه باشد و پس در باره اینكه مثلاً كدام دسته ازمردم بیشتر روزنامه می خوانند یا چه طبقه ای اکثرا ٌ با رادیو سروكار دارند اطلاعات دقیقی كسب كند بعد از كسب این اطلاعات تشخیص دهد كه مساله مورد نظر به كدام یك از وسایل نشر فرستاده شود بهتر است مفید واقع می شود .بعد از تهیه تنظیم گزارش آگهی و گزینش وسیله نشر مسئول ارتباطات عمومی بایستی نامه ای بنویسد و مطلب خود را به انضمام آن نامه برای وسیله نشری كه انتخاب كرده بفرستد تشخیص دهد كه مطلب تهیه شده در كدام صفحه وستون مجله یا روزنامه چاپ شود، نتیجه بهتری می دهد یا در رادیو و تلویزیون در چه ساعتی پخش شود شنونده و بیننده زیادتری پیدا می كند وقتی جایا ساعت انتشار را با دقت تعیین كرد آنگاه ضمن نامه ای از مدیر وسیله نشر بخواهد كه مطلب فرستاده شده را درموعد مقرر انتشار كند

*چند نكته در باره تهیه وتنظیم آگهی :
۱ ـ در هر آگهی می بایست نخست معین شود كه گیرنده پیام كیست به جمله دیگر معین كردن نوع آگهی مثلاً نوشتن اطلاعیه مناقصه اگهی مزایده ، اگهی استخدام و جز آن سبب می شود كه گروههای ذینفع آگهی های مربوط به خود را آسانتر و زودتر پیدا كنندو بخوانند.
اطلاعیه وسیله ای است كه پیامگزار به یاری آن در ازای پرداخت تعرفه ای مقصود خودرا از راههای ارتباطی به اطلاع گیرندگان پیام می رساند
۲ ـ گاهي وقتها برای اینكه نظر پیام گیرندگان را بیشتر به متن اگهی متوجه كنند گروههای موردنظر را نیــز در بالای آگهــی معین می سازند مثــلاً می نویسنــد « قــابل توجــه فارغ التحصیلان مراكز تربیت معلم مازندران »
۳ـ متن آگهی باید متناسب با مساله آن باشد عبارات و عبارات به مقتضای حال ومقال برگزیده شود .
۴ ـ مهمترین اصل در تنظیم اگهی آن است كه پیام روشن رسا باشد به نحوی كه برای گیرندگان آن هیچطور ابهام و اشكالی ایجاد نكند .
۵ ـ در نوشتن اطلاعیه كلمات نقش موثر ی ایفاء می كنند می بایست در روش بكارگرفتن كلمه وعبارت بندی صحیح و مربوط ساختن آنها به یكدیگر و بخصوص مفاهیم عبارات اهتمام كامل مبذول داشت تا گیرندگان پیام بتوانند بسهولت و بدون هیچگونه اشكالی منظورپیامگزار را در یابند.
۶ ـ نكته قالب تذکر در تنظیم آگهی ، معین كردن پیام دهنده مقام مسئولی است كه اقدام به نشر اطلاعیه می كند .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

شرکت کاوشگران زرین مهر – وارد کننده طلایاب فلزیاب گنج یاب شرکت

شرکت کاوشگران زرین مهر – وارد کننده طلایاب فلزیاب گنج یاب شرکت کاوشگران زرین مهر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
close
خرید بک لینک قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس خرید وی پی ان