یکشنبه , آذر ۲۶ ۱۳۹۶
خانه / دسته‌بندی نشده / تعریف هتل ها

تعریف هتل ها

تعریف هتل:

هتل مکانی است برای اقامت مهمان از شب و تهیه خوراک و غذا

%name تعریف هتل ها

هتل اطلس مشهد

نواع هتلها بر حسب ستاره

هتل های ۲ ستاره :

پاکی راحتی و دکوراسیون منظم همموسیقی از الزامات این هتل ها است . ارائه رتبه دو ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه تمام مسائل زیر است :

خانه داری بسیار خوب دکوراسیون جذاب وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاقها مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی استخر شنا خدمات رسانی به اتاق ها ، ورودی هتل با ظرفیت مناسب تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر ، سرویس حمام بهتر و زیبا قفسه های کافی ، امکانات تفریحی ، حوله و صابون با کیفیت بالا پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس.

هتل های ۳ ستاره :

در هتل سه ستاره خدمات به طور کامل ارایه می گردد به طور مناسب مدیریت می شود ، این نوع هتل ها دارای چشـم انداز قشنگ و امکانات وسیع اند . ارائه رتبه سه ستاره مستلزم داشتن بعضی نه تمام مسائل زیر است :

نظافت خانه داری نگهداری عالی ، هال ورودی بزرگ با طراحی جذاب فضای پذیرش فعال ۲۴ ساعته اتاق های بزرگ راحت ، بدون سر صدا با نور کافی فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب گاهي نقاشی روی دیوار، مبلمان با کیفیت بالا سیستم مرکزی تهویه هوا و سیـستم گرما ی ، اتاق های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک های عالی ترموستات کنترل درجه دما سرویس حمام زیبا که گاهي از آنها دارای وسایل آرایشی صابون وحوله با کیفیت عالی است ، دارای سوئیت اتاق لوکس ، محدوده زمانی وسیع جهت سرویس دهی به اتاق ها وجود دو دستگاه تلفن در اتاق یکی کنار تخت و دیگری در حمام یا روی میز استخر شنا در محوطه ساختمان یا نزدیک آن ، خدمات بیدار کردن ، وجود بیش از یک رستوران با غذای عالی ، امکانات تفریحی برای میهمان از قبیل سونا گلف . . . ارایه خدمات ویژشه از قبیل اتاق ملاقات پارک ماشین بوسیله مستخدم .

هتل های ۴ ستاره:

این هتلها نه فقط باید کلیه خدمات لازم را ارائه دهند بلکه باید از هویتی داشته باشند . تأمین راحتی آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان است آنها آموزش دیده، کارآمد و آگاه مؤدب می باشند این نوع هتل ها دارای امکانات متنوعی هستند . ارائه رتبه چهار ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه تمام مسائل زیر است :
خانه داری و مراقبت فوق العاده از هتل اتاق و فضای سبز طراحی ساختمان بصورت خاص و جالب ، هال ورودی لوکس، مبلمان بسیار خوب فضاهای عمومی ، آثار هنری ، کیفیت بالای فرش و گل تازه ، چشم انداز محیط طبیعی فوق العاده ، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش ، رزوراسیون بسیار سریع و کارآمد کارکنان متعهد با یونیفرم وجود دربان ، مدیریت متخصص تجهیزات عالی رستوران غذاهای متنوع خدمات رسانی عالی به اتاقها ، وجود اتاقهای بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا دارای تلویزیون دکوراسیون عالی تزئین شده با کارهای هنری ، دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز ، دارای تشک راحت پتوی اضافه و تخت های بزرگ و معمولی، سرویس دهی بصورت دو بار در روز به اتاق ها ، حمام بسیار تمیز با صابون وسایل ارایش و حوله ، جعبه یاری های اولیه آیینه مناسب جهت اصلاح آرایش، سیـستم خشک کن دست ، در اختیار قرار دادن های آسان به میهمانان ، سیـستم روشنایی هوشمند در حمام و اتاق خواب وبقیه امکانات مثل حمل نقل ، روزنامه رایگان و …

هتل های ۵ ستاره:

این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته بشود . ارائه رتبه پنج ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه تمام مسائل زیر است :

معماری دکوراسیون زیبا منحصر به فرد ، نگه داری خانه داری منحصر به فرد مستمر دارای بیش از ۱۰۰ اتاق هال ورودی ، اتاق مهمان ، فضای عمومی تزئین شده با کارهای هنری مفروش شده با کیفیت بالا لابی بسیار زیبا ، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی آرام دارای نگهبان و سرویس ۲۴ ساعته ، پرسنل آموزش دیده متعهد تزئین اتاقها با استفاده از اشیاء عتیقه ، دارای ۳ تلفن ( کنار تخت ، روی میز و داخل حمام ) ، پاک کردن اتاق بصورت دو بار در روز ، سرویس حمام قشنگ و مدرن دارای رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرویس غذا دهی ، امکانات رستوران جذاب ، سرویس حمل و نقل ، مغازه فروشگاه پوشاک ، یخچال در داخل اتاقها با انواع .

کارکنان در هتل ۵ ستاره : بسیار مرتب یونیفرم پوشیده با های شیک ، مؤدب وآگاه و کارآمد روابط عمومی بهتر ، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند بسیارعالی سرویس می دهند . دارای مدیر پیشرفته و متخصص ، سازگاری و همموزیک ی سرویس ها تداوم نگهدارى وخانه داری بی عیب نقص اجزاء اصلی و مهم برای حفظ درجه ۵ ستاره هستند .

نکته با اهمیت : نکته با اهمیت در مورد ستاره هتل ها هتل آبخش مان ها اینست که « هتل ها را از یک تا ۵ ستاره طبقه بندی می نمایند در حالی که مهمانپذیر ها، مهمانسراها و هتل آبخش مان ها را از یک تا ۳ ستاره طبقه بندی می نمایند . به تعبیرى دیگر هتل آقسمت مان ۳ ستاره با هتل ۵ ستاره مساوی ى مى نماید و این دو نوع از مراکز اقامتى از نظر کیفیت خدمات دهى در گروه خودشان بهترین هستند .»

انواع هتل :

هتل تجارتى Commercial Hotel

هتل حومه شهر Sub-urban Hotel

هتل شهرى Urban Hotel

هتل با فضاى بازمیانى Atrium Hotel

هتل بزرگ Mega Hotel

هتل گرد همایى Convention Hotel

هتل فرودگاه Airport Hotel

هتل مسکونى براى مهمانانى که اقامت طولانى دارند Lodging Type Hotel

هتل بازیهاى شبانه Night Club Hotel

هتل سوپر لوکس Super Lux Hotel

هتل تمام سوئیت Suite Hotel

هتل باسوئیت هاى طبقه هاى پراکنده Bungalow Suite Hotel

متل بین راهى Motel

متل مبوسیله بین راه Motor inn

هتل ارزان قیمت Budget inn

هتل تفریحى Resort Hotel

هتل آسری مان Apartment Hotel

هتل مالکیت زمانى مشترک Time Sharing Hotel

هتل مالکیت مشترک Condominium Hotel

پانسیون Boarding House

مهمانسرا Guest House

مسافر خانه، استراحتگاه Hostel

خوابگاه Dormitory

هتل کازینو Hotel Casino

مهمان از اقامت در هتل چه میخواهد؟

۱- آسایش: کیفیت تخت، تشک هوای اتاق، آب سرد گرم و وضعیت مناسب اتاق و سرویهای بهداشتی.

۲- امنیت:سالم بودن قفل اتاق و زنجیر پشت درب وسایل برقی.

۳- خلوت آرامش: استفاده از پرده های ضخیم، ورودی مناسب برای اتاق به شکلی که داخل اتاق دیده نشود.

۴- تسهیلات:پذیرایی، غذا نوشابه، تلفن و…

۵- پاکیزگی و بهداشت: نظافت ملحفه ها سرویهای بهداشتی.

براي چه مهمانها به هتل بر نمی گردند؟

۱- ۱% میمیرند

۲- ۳% نقل محل می کنند

۳- ۵% دیگران را انتخاب می کنند

۴- ۹% عوامل رقابتی

۵- ۱۴% عوامل نارضایتی(برای مثال زمان رسیدن مهمان به اتاق هتل آب حمام قطع می شود)

۶- ۶۸% برخورد نامناسب و ناشایست و بی فرق ی پرسنل هتل نسبت به مهمانان

مهمانها در اتاق هتل چه می کنند؟

۱- ۵۹% محلفه ها رو نقد می کنند.

۲- ۴۰% از وسائل ورزشی داخل اتاق استقبال می کنند.

۳- ۳۸% به روم سرویسRoom service اردرمیدند منتظر می مانند ببینند چه سرویسی می گیرند.

۴- ۳۳% از آقایان مینی بار را چک می کنند

۱۹% از خانمها مینی بار را چک می کنند.

۵- ۳۳% وقت خروج اقلام را در اتاق جا می گذارند.

۶- ۳۲% بعلت ولوم خیلی خانه داری پشت درب اتاق معترض می باشند (برای مثال جارو برقی کشیدن در ساعت ۷ صبح و یا با ولوم بلند با همکار یا مهمان حرف کردن).

۷- ۳۱%سرویس بهداشتی را چک می کنند.

۸- ۲۳%از کتاب مقدس استفاده می کنند.

۹- ۷% اعتراض به با عجله وارد شدن خانه دار دارند.

۱۰- ۴%حوله ها را از لحاظ پاکی رنگی چک می کنند.

طبقه‏بندی هتل‏ها

به طور کلی طبقه‏بندی درجه‏بندی هتل‏ها به سه تعریف قابل قبول ذیل اشاره دارد:

-۱ طبقه‏بندی به مفهوم جداسازی اماکن اقامتی بر اساس نوع آن یعنی تمایز بین هتل‏ها، متل‏ها، مهمانخانه‏ها.

-۲طبقه‏بندی یعنی تمایز امکان اقامتی بر اساس معین ات فیزیکی آنها مانند تعداد اتاق‏ها با داشتن حمام یا دوش . . .

-۳درجه ‏بندی یعنی تشخیص اماکن اقامتی بر اساس اشکال مختلف سرویس‏دهی مانند وعده‏های وعده‏های سرویس‏دهی غذا یا داشتن سرویس ۲۴ ساعته و کیفیت ارایه خدمات در هتل‏ها.

لذا به منظور آشنایی بیشتر طبقه‏بندی‏های هتل‏ها طرح طبقه‏بندی ذیل که در اکثر کشورها مورد تأیید می‏باشد را به عنوان نمونه درنظر بگیرید.

الف ـ طبقه‏ بندی بر اساس محل هتل: هتل‏ها را بر اساس مکانشان می‏توان طبقه‏بندی نمود. لذا شما مدیر محترم با تذکر به مسائل ذکر شده می‏توانید هتل مورد نظر را از لحاظ مکانی تشخیص دهید.

۱- هتل‏های حومه‏ شهر Suburban Hotel : این نوع هتل‏ها از شهر دور هستند هدف از آن دور نگه داشتن مهمانان از هیاهو ترافیک پر سر و ولوم شهر است. مهمانان این نوع هتل‏ها اساسا افرادی هستند که می‏خواهند چند روزی را از محیط شهر دور باشند.

۲- هتل‏های داخل شهر Down-town hotels : هتل‏هایی می باشند که در مرکز یا قلب شهر واقع شده‏اند، مهمانان این نوع هتل عموما افرادی هستند که برای انجام کاری در شهر یا بازاریابی غیره به این هتل‏ها می‏آیند.

۳- هتل‏های تفریحی Resorts hotels : این نوع هتل‏ها نزدیک دریا، رودخانه یا مناطق کوهپایه‏ای قرار دارند و عموما در نقاط خوش آب و هوا واقع شده‏اند.

۴- متل‏ها motels : محل‏های اقامتی هستند که در کنار بزرگراه‏ها قرار دارند و بوسیله مسافران مورد استفاده قرار می‏گیرند طول مدت اقامت در این هتل‏ها اکثرا ٌ ً کوتاه است از طرح اروپایی پیروی می‏کنند. در فواصل بین دو شهر در جاده استقرار یافته‏اند دارای امکاناتی شبیه پمپ بنزین؛ رستوران، کافی شاپ ۲۴ ساعته، کارواش، فروشگاه، پارکینگ . . . می‏باشند. مهم‏ترین معین ه این هتل‏ها امکان پارکینگ ماشین در کنار محل اقامت می‏باشد.

۵- هتل‏های فرودگاهي airport hotels : هتل‏هایی هستند که نزدیک فرودگاه قرار دارند. این هتل‏ها عموما وابسته به مسافران هواپیمایی‏ها، خدمه هواپیما و . . . هستند . این نوع هتل‏ها اکثرا ً به صورت package و تخفیف‏دار عمل می‏کنند.

۶- هتل‏های شناور floatels : هتل‏هایی می باشند که روی سطح آب مانند روی رودخانه‏ها یا دریاچه‏ها به صورت شناور قرار دارند مانند قایق‏های اطاق‏دار که مجهز به همه امکانات مورد نیاز مهمانان می‏باشد. کشتی‏های مجلل قدیمی را هم تبدیل به هتل می‏کنند و فضایی خیال‏برانگیز در آن ایجاد می‏کنند.

۷- مسافرخانه‏ها Inn : مسافرخانه ابتدایی‏ترین مراکز اقامتی می‏باشند شکل ابتدایی هتل‏های فعلی می‏باشند.

ب) طبقه‏بندی بر طبق اندازه هتل: هتل‏ها را می‏توان بر طبق اندازه آنها هم طبقه‏بندی نمود حاوی :

طبقه بندی الف طبقه بندی ب

هتل های کوچک با کمتر از۱۵۰ اتاق هتل های کوچک با کمتر از۷۵ اتاقSMALL

هتل های مبوسیله با ۱۵۰ تا ۲۹۹ اتاق هتل های متوسط با ۷۵ تا ۲۰۰اتاقMEDIUM

هتل های بزرگ با ۳۰۰ تا۶۰۰اتاق هتل های بزرگ با۲۰۰تا ۳۰۰ اتاق LARGE

هتل های بسیار بزرگ با بیش از ۶۰۰ اتاق هتل های بسیار بزرگ با بیش از۳۰۰اتاقMEGA

ج) طبقه ‏بندی بر طبق مدت اقامت: هتل‏ها را می‏توان بر طبق مدت اقامت مهمانان طبقه‏بندی نمود. مدت اقامت در متلها هتل‏های داخل شهر اکثرا ً کوتاه است. درعوض مدت اقامت در هتل‏های تفریحی، هتل‏های شناور و هتل‏های حومه شهر اکثرا ٌ ً زیاد ‏تر است.

هتل ترانزیت: میهمان یک روز یا کمتر در آن اقامت دارد.

پانسیون: میهمان بیشتر از ماه تا سال در آن اقامت دارد.

نیمه پانسیون (آسری مان): میهمان بیشتر از روز و کمتر از ماه اقامت دارد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چیز هایی که باید در مورد درهای اتوماتیک دانست

چیز هایی که باید در مورد درهای اتوماتیک دانست برای اولین بار خرید در های …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
close
خرید بک لینک قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس خرید وی پی ان